Zanimivo

Asane

Ste vedeli, da obstaja 8.400.000 asan? Po jogijski tradiciji naj bi obstajalo toliko oblik življenja in vsaka ima svojo asano, ki v določenem trenutku ujame življenjsko izkušnjo ter kvaliteto določene življenjske oblike, ko je asana stabilen in udoben položaj.

Toliko asan se nihče ne bi mogel naučiti in v celem življenju izvajati, niti z vsakdanjo redno vadbo. Zato Hatha joga obravnava 84 glavnih asan. Navajam vam nekaj fotografij najbolj značilnih asan hatha yoge.

ŽELITE PREIZKUSITI NEKAJ ASAN V ŽIVO? OBIŠČITE VADBO HATHA JOGE. PRVI OBISK JE BREZPLAČEN. VEČ O VADBI JOGE....

In kaj je pravzaprav asana?

Definicija po Patanjaliju – Sthira-Shukham-Aasanam, Sthira=stabilen, miren, Suhkam=udoben

Lahko rečemo, da je stabilen, udoben položaj telesa. Vendar asana ni zgolj telesni položaj. Ko obvladamo določen telesni položaj, mora postati tako udoben in brez napora, da se umiri tudi naš um, telo je v stanju dobrega počutja, ne čutimo napetosti. Mišična dejavnost je minimalna.

Torej so asane več, kot le položaji, s katerimi ohranimo telo zdravo in v dobri kondiciji.

Poznamo dinamične in statične asane:

Dinamične asane preobrazijo strukturo telesa in vključujejo gibanje hrbtenice: predkloni, zakloni, lateralni odklon in zasuki. Poleg fizičnega vpliva na mišičevje, imajo asane učinek tudi na živčevje, ter žleze. Stimulirajo energijo, ki se bori proti lenobnosti ( Tamas) in dviguje nivo aktivnosti ( Rajas). Dinamične asane so primerne za otroke in za ljudi, ki so bolj lene, otrple, otopele narave.

Statične asane so namenjene razvijanju notranjega zavedanja in razkrivanja višjih nivojev zavedanja s svojo kontinuiteto, počasnostjo in vztrajanjem. S tem dosežemo globoko sprostitev in ohranimo energijo, ki vodi v občutek svežine. Ta proces umiri živčevje, kar vodi v stanje notranjega miru.

Kakšna je razlika med izvajanjem jogijskih asan in navadno, fizično vadbo?

YOGIJSKE ASANE

  • Preladuje parasimpatično živčevje ( fizično telo je aktivno, vendar se kljub temu procesi znotraj telesa umirjajo)
  • Počasni, vendar dinamični gibi
  • Optimalna mišična aktivnost
  • Nizka nevarnost poškodb mišic in ligamentov
  • Nizka poraba kalorij, napor je minimalen
  • Uravnotežena aktivnost vseh mišičnih skupin (uravnavanje leve in desne strani telesa)
  • Joga ni tekmovalne narave
  • Zavedanje je znotraj telesa (koncentracija na dihanje in neskončnost...)
  • Neskončne možnosti za rast samozavedanja

FIZIČNA VADBA

  • Prevladuje simpatično živčevje ( nadzoruje večino telesnih notranjih organov)
  • Hitri premiki telesa
  • Povečana mišična aktivnost
  • Večja možnost poškodb
  • Navadno nastavljena na visoko stopnjo porabe kalorij
  • Neuravnotežena aktivnost mišic
  • Tekmovalnost, naravnanost na določen "fizični" cilj
  • Zavedanje je zunaj telesa (npr. da se doseže cilj, kot na maratonu)
  • Ponavljajoča zaporedja, ki lahko vodijo v zdolgočasenost
© 2019 OM Yoga Center Celje. Vse pravice pridržane.
Izdelava in oblikovanje PCMobil.

Iskanje